Meer info

Carlo d'Asaro Biondo

Wat brengt de toekomst, nadat het internet ons leven ten gronde veranderde?

Nu de Amerikaanse gigant zijn 20ste verjaardag viert, kunnen we alleen maar vaststellen dat Google onze professionele en persoonlijke gewoonten diepgaand veranderd heeft.
Het bedrijf en de geavanceerde, innoverende tools dat het ontwikkelt, zijn aanzienlijke geëvolueerd, van de eerste stappen van de zoekmotor tot de vocal assistant die de dagelijkse taken vereenvoudigt, via de doorbraak van de smartphone.
Internet deed de grenzen verdwijnen en gaf de handel, export en research wereldwijd een nieuwe impuls, maar de ontwikkeling van de digitale sector werpt ook een aantal nieuwe uitdagingen op.
Welke zijn dat dan? Wat voor antwoorden zijn er? Welke plaats neemt de mens morgen in? Kan het internet een positieve kracht voor iedereen blijven?
Al deze boeiende vragen probeert Carlo D’Asaro Biondo, een van de leidinggevende figuren van Google in Europa, te beantwoorden tijdens een conferentie in het Frans en in het Nederlands bij onze Club.

Beknopte biografie
•1998: KPMG Consulting (Italie) - Directeur
•2001: Unisys – Vicepresident en DG EMEA Telecom & Media
•2006: AOL Europe – CEO
•2007: Lagardère Active Média – Directeur-Generaal Internationale activiteiten
•2009: Google – Directeur Zuidoost-Europa, Midden-Oosten en Afrika
•2015: Google – Voorzitter Partnerships Europa, Midden-Oosten en Afrika

Carlo d’Asaro Biondo wordt ingeleid door Bruno Wattenbergh
Bruno Wattenbergh is een erkend expert inzake innovatie en ondernemerschap. Hij is actief in de economische en academische wereld, alsook in de mediasector. Zijn opleiding genoot hij in België en Nederland, maar hij bezocht ook het prestigieuze Harvard en MIT Sloan, waar hij meerdere projecten begeleidde in het kader van het Entrepreneurship Development Program. Hij combineert zijn functie als Senior Advisor met de functie van Ambassadeur voor Innovatie bij EY Belgium (Ernst & Young) en is tegelijk academisch directeur bij de Solvay Brussels School of Economics and Management. Daar doceert hij strategie, innovatie en ondernemerschap.
Wattenberch is dagelijks columnist over economische onderwerpen op radio en televisie; hij publiceert geregeld artikels in de pers.

Afterwork

55,00€ Inclusief BTW Leden   65,00€ Inclusief BTW Uitgenodigde niet-leden

Share this Post: